Directan huijauskokemuksia ja ohjeita huijatuille

Tälle foorumille voivat directan huijaamat yrittäjät kertoa oman tarinansa sekä antaa neuvoja muille huijatuille
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 2:28 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Directa Oy huijasi
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 8:18 pm 

Perustin opiskelujen ohessa yrityksen toukokuussa 2007. Kesäkuussa sain Directalta puhelun, jossa tarjottiin tätä palvelua. Tämä olikin ainut palvelu, johon päätin lähteä mukaan kun kuulosti niin hyvältä. Sain oikein neljän hengen risteilyn, joka oli arvokkaampi kuin tuo 60 euron elinikäinen liittymismaksu. Lisäksi sopimus oli voimassa vain toistaiseksi, joten voisin irtisanoutua siitä milloin haluan. Kannattaa kokeilla ihmeessä. Puhelinmyyjä sanoi, että alkaa asiakkaita tulemaan niin paljon että kiirettä pitää. Ja jokaisesta asiakaskontaktista - jotka he minulle ohjaavat - maksan vain 0,29 senttiä. Ilmoitus näkyy vain paikkakuntakohtaisesti. Yeah right....

En muista tarkkaan, että luvattiinko silloin vielä jotain väliaikaraportteja näistä hauista sun muista. Muistaakseni tällaisesta oli jotain puhetta...

Noh... loppujen lopuksi risteily piti kaupata huuto.net -sivuilla, koska eihän sillä päässyt edes nousemaan maihin yms. Yritykseni palvelut muuttuivat täysin ja uusien vaihtaminen ei näyttänyt onnistuvan millään, vaikka muutamaan otteeseen olen niitä yrittänyt vaihtaa. On vieläkin vanhat palvelut sivuilla näkyvissä. Olin jo ehtinyt unohtaa koko palvelun kunnes lasku tippui postiluukusta. Lasku tuli sopivasti myöhässä, ettei palvelua ehtinyt sanoa irti seuraavalta vuodelta. Vaikka se piti saada irtisanottua milloin vain.

Laskun summa. (legendaarinen) 444,64 EUR
Hakuosumia yhteensä: 11 748 kpl
Säästö yhteensä: 3057.36 EUR (wohoo kiitti oikeesti! tää on reiluu!)

Sopimuskausi: 6.6.2007 - 6.6.2008
Päiväys: 9.6.2008
Eräpäivä: 30.6.2008
Tulostuspäivä: 20080617
Lasku tippui luukusta: 23.6.2008

On muuten mielenkiintoinen graafi tuo hakuosumien kasvu. Näyttää olevan tuo kasvu vähän niinkuin muillakin on ollut. Ensimmäisiltä kuukausilta (1-7) on osumia ollut 167 - 265 osumaa kuukaudessa ja viimeisiltä kuukausilta (8-12) on osumia tullut 1323 - 2436 kuukaudessa. Onkohan hakua rukattu jotenkin vai...? En oikein usko että sivuston vierailijat olisivat noin kasvaneet.

Kun sain laskun, niin soitin asiakaspalveluun ja sanoin etten pysty millään tuota kerralla maksamaan. Olin juuri siirtynyt opiskelujen jälkeen kokoaikaiseksi yrittäjäksi ja tuloja ei ollut juuri lainkaan. No se erissä maksu onnistuu, mutta siihen lisätään aina viivästyskorot. Näytti muuten tulevan myös laskutuslisä vaikka sehän on ilmeisesti laiton tässä yhteydessä. Samalla soittaessani asiakaspalveluun irtisanoin sopimuksen ja asiakaspalvelija sanoi, että merkitään sopimus päättyväksi. Pari viikkoa myöhemmin huomasin, että yritykseni tiedot ovat vieläkin sivuilla. Otin sähköpostilla yhteyttä ja sanoin, että tiedot pois heti tai asia lähtee eteenpäin viranomaisille. Sain soiton tänään sieltä ja minulle kerrottiin, että sopimus on voimassa 2009 asti. Tässä vaiheessa päätin käydä tekemään asialle oikeasti jotain.

Olen maksanut yhteensä tuota laskua 130 euroa, mutta empä taida enempää maksaa. Täytyy kysyä poliisilta vielä tuosta kun käyn huomenna tekemässä rikosilmoituksen tai tutkintapyynnön. Olenkohan minä nyt sitoutunut noihin uusiin ehtoihin kun olen maksanut laskusta pienen osan? Laskusuoritus kuitenkin yleisesti ottaen on maksamatta.

Mainittakoon vielä, että tuo lasku on yli puolet viime vuoden yritykseni tuloista. En ole saanut ainuttakaan asiakasta tämän palvelun kautta, koska asiakkaat ovat aina kertoneet mitä kautta ovat minut löytäneet. En ole saanut sivuilleni yhtään vierailijaa tämän palvelun kautta, enkä yhtään soittoa.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: выбери себе развлечение
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2009 5:27 am 

---------

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]