Directan huijauskokemuksia ja ohjeita huijatuille

Tälle foorumille voivat directan huijaamat yrittäjät kertoa oman tarinansa sekä antaa neuvoja muille huijatuille
Tänään on La Maalis 28, 2020 12:00 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Syyskuusta 2007 alkaen
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2008 11:23 pm 

Olen minäkin Directan kanssa sopimukseni tehnyt ja tilausvaiheessa ymmärtänyt asian niin, että kun joku etsii palvelun kautta (puhelimitse tai netistä) aihesana+paikkakuntayhdistelmällä (siis sekä että, ei joko tai) ja saa sieltä minun tietoni, tulee maksu. Ajattelin, että ei sieltä kovin suuria laskuja VOI tulla. Silmissäni kiilui vain ilmainen risteily...

Yhtään ainoaa yhteydenottoa ei ole tullut! Olen osa-aikainen pienyrittäjä kosmetiikka-alalla, joten mikäli tuo maksimilasku tuolta napsahtaa, vie se yritykseltäni reilusti yli kuukauden tulot!

En ole uskaltanut käydä kertaakaan tuota palvelua kokeilemassa, en minkään muunkaan asian yhteydessä, ettei vain kenellekään tulisi minun satunnaishauista maksua! Huomasin vielä nyt soppariani lukiessa, että varmasti tarkoituksella on hakusanoissa yhdyssanat kirjoitettu erikseen! Osuu varmaan useammin. :P

Olen nyt yrittänyt irtisanoa sopimukseni. Tein sähköpostitse ilmoituksen, mutta laitan vielä kirjallisena (faksilla). En ole siis tehnyt mitään rikosilmoitusta tms. koska en ole laskua vielä saanut.

Sopparissa ei kyllä mielestäni tullut esille, mitkä kaikki tietojen osat antavat hitin eli tuovat maksun. Puhelinsoiton perusteella ymmärsin, että kun asiakas kysyy juuri palvelualaani sidottuna paikkakuntaani.

Tästä kokemuksesta tiedän ainakin sen, etten IKINÄ aio ottaa mitään vastaavaa. En aio laittaa mainoksia minnekään, enkä tilaa puhelinmyyjiltä mitään muutakaan! Tässä kärsivät siis myös muut hakupalvelut ja koko puhelinmyyntiala.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Syyskuusta 2007 alkaen
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2008 8:01 am 

Itsekin olen nyt sanonut heti alussa puhelinmyyjille, etten osta mitään.

Sopimuksessa kyllä lukee muistaakseni niin, että se 29snt laskutetaan kun yrityksen tiedot sisältyvät hakuun. Tarkistan sen illemmalla, mutta oikein ajatuksella tuo pitää lukea että sen ymmärtää milloin lasku tulee.

Ja ihan rauhassa voit kokeilla tuota palvelua, maksimilasku sieltä tulee kumminkin kaikille! Toisaalta taas olisi kyllä ehkä hyvä lopettaa palvelun käyttö myös koetarkoituksissa, jotta kävijämäärät pysyisivät mahdollisimman pieninä!

Sopimuksen purkamisesta suositan lähettämään kirjatun kirjeen. Tämä neuvo on tullut tuolla hartonkin palstalla usealta ihmiseltä ja perusteet ovat nämä: Saat todisteet milloin kirje on lähetetty, lisäksi saat todisteen että se on kuitattu vastaanotetuksi. Mikäli sitä ei kuitata vastaanotetuksi sinulla on kuitenkin todisteet että olet yrittänyt purkaa sopimusta, se on sitten directan vika kun ei ole sitä kirjettä kuitannut. Eli käsittääkseni sopimus katsotaan silti irtisanotuksi vaikka he eivät sitä kuittaa vastaanotetuksi.

Eipä tuo lasku meikäläisellekään helppo ollut, mutta onneksi tilillä sattui sillä hetkellä olemaan JUURI SEN VERRAN kuin tuo lasku oli. Vuosi tässä vasta ollaan porskutettu ja directalle menneet rahat ovat lähes koko viime vuoden tulos, ei ainakaan alle puolen vuoden tuloissa mitattavissa. Huomattava summa siis. Vieläpä kun melkein samalla päivällä tuon directan kanssa postissa tuli saman suuruinen vakuutusmaksu, niin ei tuntunut kivalta.. Tonni siis meni että viuhahti, olin ehkä juuri sen verran kerennyt alkuvuonna tienaamaan.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Syyskuusta 2007 alkaen
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2008 8:06 am 

---------
Vieras kirjoitti:
Vuosi tässä vasta ollaan porskutettu ja directalle menneet rahat ovat lähes koko viime vuoden tulos, ei ainakaan alle puolen vuoden tuloissa mitattavissa. Huomattava summa siis.

Korjaan itseäni hieman. Tuo lasku oli siis viime vuodelta noin puolen vuoden viiva vuoden aikana tienatut tulot, ei tulos. Tulos oli tappiollinen. Ymmärrätte varmaan että tämmöisessä tilanteessa ei ole kiva maksaa tyhjästä yli 500e.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]