Directan huijauskokemuksia ja ohjeita huijatuille

Tälle foorumille voivat directan huijaamat yrittäjät kertoa oman tarinansa sekä antaa neuvoja muille huijatuille
Tänään on La Maalis 28, 2020 11:05 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusi yritys 3/07
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2008 9:01 pm 

---------
Perustin toiminimen 19.3.2007 ja muistaakseni jo huhtikuussa Directa soitti ja tarjosi palveluitaan. Olin uusi ja kokematon ja tämä "vain" 50-60e vuosimaksu vaikutti halvalta. Ja että maksaisin vain 29sent jokaisesta minun sivuilleni eksyvästä asiakkaasta vaikutti ERITTÄIN halvalta, saisinhan hänen tilatessaan jotain vähintään 100e.

Pari päivää myöhemmin joku tunnetumpi luettelofirma soitti, kerroin liittyneeni jo yhteen ja hänen 500e+alv vaikutti kalliilta silloin. Myyjä kyseli mihin luettelo firmaan ja kun sanoin 020300200, niin hän oli ymmällään: "en ole kuullutkaan ja minunhan nämä pitäisi tietää". Tunsin itseni ehkä hieman huijatuksi mutta myöhemmin ajattelin että se oli tämän firma2:n myyntipuheita..

Totuus paljastui vasta tänä keväänä. Sieltä se tuli 30e/kk +alv, eli 360e+alv sekä laskutuskulut, yhteensä jotain 444e. Web-sivujen statistiikasta näkee, että vain yksi tai kaksi on tullut directan sivuilta meikäläisen sivuille. Sekin muistaakseni oma kokeilu.. Yhtään maksavaa asiakasta ei varmasti ole tullut!

Onneksi sain jotain vihiä jo alkuvuodesta tästä huijauksesta ja sain sähköpostilla peruttua sopimukseni. Sain vastauksen, että sopimus laitetaan loppumaan laskutuskauden loputtua 18.4.08. Posti on tallessa ja kopioitu useaan paikkaan, ettei vahingossakaan poistu. Odotan vuoden päästä tulevaa laskua, tiedot ovat edelleen directan sivuilla. Pari tuntia sitten poistin kaikki sanat sieltä, saa nähdä poistuuko ne oikesti! Tässä tuota blogia lukiessa on ruvennut epäilyttämään riittääkö tämä sähköpostiperuminen, mutta eiköhän tuo firma ole tätä rataa konkurssissa jo ennen ensi vuotta, tuskin minulle laskua tulee.

Me yrittäjät pidämme tästä huolen!

Ps. Maksoin kumminkin laskun ja olen sen jälkeen vasta kerennyt tutkimaan tätä asiaa paremmin, en olisi saanut tehdä sitä, tiedän. Minullakin tulostuspäivämäärä on paljon myöhemmin kuin laskutuspäivä.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]